ایران با حکم دادگاه، محموله نفتی ۵۰ میلیون دلاری آمریکا را توقیف کرد

قدرت نمایی در دریا به نفع کودکان پروانه ای

تحلیل «جام‌جم» ازپیام توقیف نفتکش آمریکا توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران

 تعظیم مقابل ایران

چندی پیش بودکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: «دوران بزن‌دررو تمام شده، اگربزنید می‌خورید». فرمایشی که این روزها بامجاهدت ورشادت سربازان جمهوری اسلامی ایران درنیروی دریایی ارتش حال و هوای تازه‌ای به خود گرفت. آن هم زمانی که مردم شهیدپرور ایران درانتظار انتقام قاطع و سخت ازمسببان اصلی فاجعه تروریستی کرمان هستند. 
کد خبر: ۱۴۴۰۴۹۰
 
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اعلام کرد به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت‌ سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یادشده با نام جدید نیکولاس ST توقیف شد.
 
نفت دزدیده‌شده پس گرفته شد
 نفتکش متخلف سوئز راجان  که محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر این کشور منتقل کرد، در اختیار آمریکا قرارداده بود. این نفتکش با تغییر نام به نیکولاسST درحال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضایی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی، توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به‌تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد.
 
تسلط بر خلیج‌فارس و دریای عمان
اقدام صورت‌گرفته از سوی دریادلان نیروی دریایی ارتش، چندین پیام به دنیا مخابره کرد که می‌توان اولین پیام آن را بیانگر تسلط کامل ایران بر خلیج‌فارس و دریای عمان دانست. تسلطی که حکایت از اقتدار و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ منافع ملت در آن دارد.
   
شکست یک ائتلاف
پیام دیگر این اقدام به‌موقع ایران ناظر به پوچ بودن شکل‌گیری یک ائتلاف دریایی توسط آمریکا بود؛ این اقدام تلافی‌جویانه ایران ناظر بر چشمان تیزبین نیروهای نظامی کشورمان است و این پیام را به دنیا مخابره کرد که هر کشور و جریانی بخواهد منافع جمهوری اسلامی ایران را نادیده بگیرد، قطعا مورد غضب ایران قرار گرفته و پاسخ این اشتباه‌شان را به‌سرعت می‌گیرند. طبیعتا محموله نفتی توقیف‌شده، جایگزین محموله سرقتی آمریکا از ایران می‌شود و باید از این نفتکش متخلف به‌عنوان یک ناوبندر استفاده کنیم تا درس عبرت برای کسانی باشد که شاید روزی خیال خام شیطنت داشته باشند.
   
قدرت بازدارندگی
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان داد، ایران توانایی بازدارندگی لازم را برای مصونیت محموله‌های تجاری خود در سرتاسر جهان دارد و اقدامات خصمانه کشورهایی که به هر دلیلی بازیچه سیاست‌های صهیونیست‌ها شده‌اند بی‌پاسخ نمی‌ماند. ائتلاف دریایی آمریکا که قصد داشت در خلیج‌فارس و دریای عمان از آنچه که آنها اقدامات مخرب ایران می‌نامیدند جلوگیری کند، نتوانست کار خاصی انجام دهد و ظاهرا برای توقیف هر کشتی تنها اراده سیاسی و دستور قضایی مقامات ایرانی کفایت می‌کند. توقیف این کشتی در دریای عمان به همین دلیل بود تا این پیام اقتدار ایران خارج از خلیج‌فارس به کشورهای حاشیه جنوبی این آبراه مخابره شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها